Dan Ťok

První soukromá dálnice má problém. Projekt zastavil ÚOHS.

Dálnice (ilustrační foto)

Pilotní projekt spolupráce soukromého a veřejného sektoru na stavbě a provozu dálnic zastavil antimonopolní úřad. V zahraničí jsou přitom takzvané PPP projekty velice populární.

Dopravní stavby v ohrožení. Na vině je staré razítko

Opravy dálnice D1.

Problémy s hodnocením ekologických dopadů mohou zdržet budování silnic a dálnic až o několik let. Ohroženy jsou desítky úseků silnic a dálnic i železnice, včetně výstavby Pražského okruhu nebo dálnice D1.

Ťokovi se nelíbí smlouvy s Kapschem. Obrátí se na policii.

Mýtné brány a Kapsch.

Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby policie prověřila deset let staré dodatky ke smlouvě s Kapschem o provozování mýtného systému. Kapsch se případnému prošetření nevzpírá.

Spor Českých drah se Škodou Transportation přivábil policii

České dráhy - ilustrační foto

Původně právní spor o lokomotivy mezi Českými drahami a společností Škoda Transportation se poté, co arbitři rozhodli, že má železniční dopravce plzeňské strojírně zaplatit 1,1 miliardy korun, změnil v urputnou policejně-právní bitvu.

Mýto zachrání obchvat soutěže

Mýtné brány a Kapsch.

Stihnout tradiční tendr na výběr dálničního desátku už není možné, český stát si může jen koupit čas od společnosti Kapsch. A to bez soutěže. Pro ministra dopravy Dana Ťoka má ale tato tíseň, do které se dostal, velice nepříjemný dopad.

Záložní plán pro výběr mýta: bez tendru

Ministr dopravy Dan Ťok.

Spory ve vládní koalici o výběru mýta pokračují a objevují se nové varianty. Ministr dopravy Dan Ťok jednak navrhuje opak vládního usnesení, jednak má záložní – a opět proti vládnímu zadání – variantu.

Zbavit se Kapsche se státu může prodražit

Ministr dopravy Dan Ťok.

Vláda už dříve schválila technologicky neutrální tendr na obří zakázku nového silničního mýtného. Ministr dopravy Dan Ťok teď ale radikálně obrací. Argumentuje penězi. Jeho úředníci totiž spočítali, že náklady spojené s opuštěním mikrovln by se mohly vyšplhat až do 10 miliard korun včetně případných následků prohry v arbitráži s Kapschem.

Když se nový výběrčí mýtného hledá minutu po dvanácté...

Mýtná brána.

Za necelé dva roky vyprší smlouva mezi státem a rakouskou firmou Kapsch, která od dopravců vybírá silniční poplatky. Ministr dopravy Dan Ťok proto horečně hledá nového provozovatele mýtného systému – podpis smlouvy plánuje na podzim 2016.

Je nutné již po dvacáté novelizovat zákon o veřejných zakázkách?

Ministerstvo pro místní rozvoj vedené Kamilem Jankovským (vlevo) preferuje umírněné změny zákona, ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba se přidal na stranu radikálů.

„Dříve si každý dělal, co chtěl. Ve snaze o regulaci to ale někdo pěkně přehnal,“ vystihuje jistý právník současnou podobu zákona.

Novela zákona o veřejných zakázkách má narozeniny. Škodí, nebo prospívá?

Odpůrci i zastánci normy opírají svá tvrzení o statistické údaje. Jenže čísla se dají interpretovat různě.

Dan Ťok: Ještě jsme zákonu o veřejných zakázkách ani nedali šanci

Šéf Skansky a předseda Platformy pro transparentní zakázky odmítá záměr ministra Kuby provést další změny zákona, jenž platí necelý rok.

Co chybí novému zákonu o veřejných zakázkách

Necelý měsíc od uvedení nových pravidel do „života“ je jasné, že v oblasti veřejných tendrů zbývá do ideálního stavu ještě pěkný kus cesty.

What’s missing from the new public tenders law

Less than a month after the new public tenders law came into effect, it’s already clear that the regulations are still far from ideal

To není apríl aneb Jak obelstili nová pravidla veřejných zakázek

Zadavatelé veřejných zakázek vypisovali na poslední chvíli omezená výběrová řízení. Ani nové regule však nejsou vůči manipulacím odolné.

Dash to beat new Czech public tender rules

Despite rush to issue public tenders before amended law took effect on April 1, loopholes remain and will also undoubtedly be exploited