Dan Ťok

Máme plán B, kdyby antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch Kapsche

Dan Ťok.

Podpis mýtné smlouvy s CzechTollem a personální průvan v Českých drahách. V obou případech je ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) přesvědčen, že jednal správně. A v rozhovoru také říká: „Mám pocit, že Kapsch neumí prohrávat.“

Michal Pavec 12.10.2018

Důsledek tragédie v Janově: Kontrola mostů podobné konstrukce

Dělník sleduje snášení ocelové konstrukce železničního mostu přes ulici Prvního...

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nařídil mimořádnou kontrolu mostů, na něž se použila stejná technologie jako na ten zřícený v Janově. Dohromady jde o tisíce mostů. Jestli a kolik mostů bude třeba strhnout, ukážou až závěry prověrek. Ředitelství silnic a dálnic již ví, že šest objektů na silnicích první třídy je v havarijním stavu.

Ťok: Poptávku policie po dronech určitě podpořím

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce prosadit změny v bodovém systému a soustředit se i na České dráhy. „Jeden z největších problémů je nepředvídatelnost a nedostatek informací. Komunikace s cestujícím je zásadní,“ říká v rozhovoru.

Eliška Nová 8.8.2018

Feix: Pokud stát znovu vyhlásí totožný tendr, Kapsch to nevzdá

Český šéf firmy Kapsch Karel Feix.

Mezi ministrem dopravy Danem Ťokem a společností Kapsch se rozhořel ostrý spor. Firma tvrdí, že ji ministr poškozuje, ten zase mluví o obstrukcích rakouského podniku. „Vadí nám, že se z nás dělá nepřítel státu,“ říká v rozhovoru šéf české pobočky Karel Feix.

Roman Šitner 29.6.2018

Vytvořilo se očekávání, že se luskne prstem a stojí dálnice

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je třetím výrazným politikem, který ohlásil, že v příští vládě Andreje Babiše už nechce být. „Neházím flintu do žita. Férově říkám: situace se mění a já nevím, jestli u toho chci být dál,“ říká v rozhovoru Ťok.

Ušetří stát tři čtvrtě miliardy na provozu mýta? Asi planá naděje

Kamiony na dálnici.

Podle českého šéfa firmy Karla Feixe kdyby se použila v nynějším mýtném systému úsporná opatření ze zadávací dokumentace aktuálně probíhající soutěže, roční náklady státu by klesly ze současných 15 na 8,6 procenta. Proto ministr dopravy Dan Ťok vyzval vedení firmy, aby byla kvůli prospěchu občanů zahájena jednání o snížení nákladů.

Michal Pavec 26.3.2018

Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Dan Ťok.

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Michal Pavec 2.2.2018

Kanál D-O-L znovu na stole. Jak dopadne tentokrát?

O výstavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe se uvažuje už sto let.

Už třetí vláda se zabývá snem prezidenta Zemana o propojení Dunaje, Labe a Odry. Studie, která by měla být dokončena na jaře, přijde na 22 milionů. Na základě jejích výsledků se rozhodne o dalším postupu.

Po roce 2019 se mýto rozšíří. Možná i na „okresky“

Mýtná brána.

Úseky silnic první a druhé třídy, které slouží jako objízdné trasy, by mohly být zpoplatněny i pro nákladní auta. Dohodly se na tom koaliční strany, které jednají, jak bude stát pokračovat s mýtem po roce 2019, kdy skončí smlouva s firmou Kapsch. Ve hře také je, zda budou dominovat mýtné brány, nebo se o výběr mýta postará satelit.

Eliška Nová 16.11.2016

Nápad na soukromou dálnici je zpět

Dálnice (ilustrační foto)

Ministerstvo dopravy opět vrací do hry projekt dálnice, na níž by se podílel soukromý sektor. Připravuje proto výběrové řízení, to předchozí mu totiž stopl antimonopolní úřad. Jeho vítěz by měl následně postavit a pak provozovat 32kilometrový úsek dálnice D4, která spojí Prahu a jižní Čechy.

Zahájíme celkem 140 kilometrů dálnic

Ministr dopravy Dan Ťok u rozestavěné dálnice D8.

„Buď si musíme říct, že budeme podporovat mlčící většinu, která dálnice chce a podporuje, nebo budeme bránit hlasitou menšinu, jež stavbám brání, a říká, seďte doma, to je nejekologičtější,“ říká v rozhovoru ministr dopravy Dan Ťok.

Eliška Nová 3.10.2016

Výběrčím mýta nadále Kapsch. Ťok ale narazí na Rafaje.

Mýtné brány a Kapsch.

Vláda nechala zodpovědnost za to, že firma Kapsch bude další tři roky vybírat mýto bez otevřené soutěže, na ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Do dění ještě ale s největší pravděpodobností promluví antimonopolní úřad a možná i policie.

První soukromá dálnice má problém. Projekt zastavil ÚOHS.

Dálnice (ilustrační foto)

Pilotní projekt spolupráce soukromého a veřejného sektoru na stavbě a provozu dálnic zastavil antimonopolní úřad. V zahraničí jsou přitom takzvané PPP projekty velice populární.

Dopravní stavby v ohrožení. Na vině je staré razítko

Opravy dálnice D1.

Problémy s hodnocením ekologických dopadů mohou zdržet budování silnic a dálnic až o několik let. Ohroženy jsou desítky úseků silnic a dálnic i železnice, včetně výstavby Pražského okruhu nebo dálnice D1.

Ťokovi se nelíbí smlouvy s Kapschem. Obrátí se na policii.

Mýtné brány a Kapsch.

Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby policie prověřila deset let staré dodatky ke smlouvě s Kapschem o provozování mýtného systému. Kapsch se případnému prošetření nevzpírá.