Dan Ťok

Jsem v politice dlouho. Definitivně jsem se rozhodl, že to stačí

Dan Ťok přichází na jednání vlády poté, co oznámil, že chce z postu ministra...

„Jsem unavený, jak se musím pořád bránit před někým, kdo práci nedokáže ocenit. Nebo má možná zadání ji kritizovat. Ať už opoziční politici, popřípadě se mohu z vyšetřování policie domnívat, že to je i byznys, jenž chce mít slabého ministra, jehož může kdykoli znevěrohodnit,“ říká v rozhovoru končící ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Ze všech povolení se stávají právní bitvy. To je nezdravé

Ministr dopravy Dan Ťok.

„Je to zákopová válka. Někde upravíme zákon, tak se napadají formality, chce se, aby byl v dokumentaci popsaný každý kamínek. Více než 300 stran odborného textu má udělat úředník, který povoluje domky – představa, že neudělá žádnou chybu, je sci-fi. Ale musíme se s tím vypořádat,“ říká v rozhovoru ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO).

Kauce za napadání vydaných povolení. V případě neúspěchu propadne

Osamělý pilíř nedostavěného mostu „Hitlerovy“ dálnice pod Brněnskou přehradou.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce předložit další novelu zákona o urychlení výstavby dálnic. Má mimo jiné zavést kauce, napadne-li někdo vydané povolení neúspěšně. Ministr jako částku hodlá prosazovat 50 tisíc a bude se platit za každé podání zvlášť. Navíc se mají všechny environmentální otázky vypořádat v rámci EIA a pak už ne.

Máme plán B, kdyby antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch Kapsche

Dan Ťok.

Podpis mýtné smlouvy s CzechTollem a personální průvan v Českých drahách. V obou případech je ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) přesvědčen, že jednal správně. A v rozhovoru také říká: „Mám pocit, že Kapsch neumí prohrávat.“

Michal Pavec 12.10.2018

Důsledek tragédie v Janově: Kontrola mostů podobné konstrukce

Dělník sleduje snášení ocelové konstrukce železničního mostu přes ulici Prvního...

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nařídil mimořádnou kontrolu mostů, na něž se použila stejná technologie jako na ten zřícený v Janově. Dohromady jde o tisíce mostů. Jestli a kolik mostů bude třeba strhnout, ukážou až závěry prověrek. Ředitelství silnic a dálnic již ví, že šest objektů na silnicích první třídy je v havarijním stavu.

Ťok: Poptávku policie po dronech určitě podpořím

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce prosadit změny v bodovém systému a soustředit se i na České dráhy. „Jeden z největších problémů je nepředvídatelnost a nedostatek informací. Komunikace s cestujícím je zásadní,“ říká v rozhovoru.

Eliška Nová 8.8.2018

Feix: Pokud stát znovu vyhlásí totožný tendr, Kapsch to nevzdá

Český šéf firmy Kapsch Karel Feix.

Mezi ministrem dopravy Danem Ťokem a společností Kapsch se rozhořel ostrý spor. Firma tvrdí, že ji ministr poškozuje, ten zase mluví o obstrukcích rakouského podniku. „Vadí nám, že se z nás dělá nepřítel státu,“ říká v rozhovoru šéf české pobočky Karel Feix.

Roman Šitner 29.6.2018

Vytvořilo se očekávání, že se luskne prstem a stojí dálnice

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je třetím výrazným politikem, který ohlásil, že v příští vládě Andreje Babiše už nechce být. „Neházím flintu do žita. Férově říkám: situace se mění a já nevím, jestli u toho chci být dál,“ říká v rozhovoru Ťok.

Ušetří stát tři čtvrtě miliardy na provozu mýta? Asi planá naděje

Kamiony na dálnici.

Podle českého šéfa firmy Karla Feixe kdyby se použila v nynějším mýtném systému úsporná opatření ze zadávací dokumentace aktuálně probíhající soutěže, roční náklady státu by klesly ze současných 15 na 8,6 procenta. Proto ministr dopravy Dan Ťok vyzval vedení firmy, aby byla kvůli prospěchu občanů zahájena jednání o snížení nákladů.

Michal Pavec 26.3.2018

Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Dan Ťok.

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Michal Pavec 2.2.2018

Kanál D-O-L znovu na stole. Jak dopadne tentokrát?

O výstavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe se uvažuje už sto let.

Už třetí vláda se zabývá snem prezidenta Zemana o propojení Dunaje, Labe a Odry. Studie, která by měla být dokončena na jaře, přijde na 22 milionů. Na základě jejích výsledků se rozhodne o dalším postupu.

Po roce 2019 se mýto rozšíří. Možná i na „okresky“

Mýtná brána.

Úseky silnic první a druhé třídy, které slouží jako objízdné trasy, by mohly být zpoplatněny i pro nákladní auta. Dohodly se na tom koaliční strany, které jednají, jak bude stát pokračovat s mýtem po roce 2019, kdy skončí smlouva s firmou Kapsch. Ve hře také je, zda budou dominovat mýtné brány, nebo se o výběr mýta postará satelit.

Eliška Nová 16.11.2016

Nápad na soukromou dálnici je zpět

Dálnice (ilustrační foto)

Ministerstvo dopravy opět vrací do hry projekt dálnice, na níž by se podílel soukromý sektor. Připravuje proto výběrové řízení, to předchozí mu totiž stopl antimonopolní úřad. Jeho vítěz by měl následně postavit a pak provozovat 32kilometrový úsek dálnice D4, která spojí Prahu a jižní Čechy.

Zahájíme celkem 140 kilometrů dálnic

Ministr dopravy Dan Ťok u rozestavěné dálnice D8.

„Buď si musíme říct, že budeme podporovat mlčící většinu, která dálnice chce a podporuje, nebo budeme bránit hlasitou menšinu, jež stavbám brání, a říká, seďte doma, to je nejekologičtější,“ říká v rozhovoru ministr dopravy Dan Ťok.

Eliška Nová 3.10.2016

Výběrčím mýta nadále Kapsch. Ťok ale narazí na Rafaje.

Mýtné brány a Kapsch.

Vláda nechala zodpovědnost za to, že firma Kapsch bude další tři roky vybírat mýto bez otevřené soutěže, na ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Do dění ještě ale s největší pravděpodobností promluví antimonopolní úřad a možná i policie.