Dan Ťok

Vytvořilo se očekávání, že se luskne prstem a stojí dálnice

Dan Ťok. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je třetím výrazným politikem, který ohlásil, že v příští vládě Andreje Babiše už nechce být. „Neházím flintu do žita. Férově říkám: situace se mění a já nevím, jestli u toho chci být dál,“ říká v rozhovoru Ťok.

Ušetří stát tři čtvrtě miliardy na provozu mýta? Asi planá naděje

Kamiony na dálnici. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Podle českého šéfa firmy Karla Feixe kdyby se použila v nynějším mýtném systému úsporná opatření ze zadávací dokumentace aktuálně probíhající soutěže, roční náklady státu by klesly ze současných 15 na 8,6 procenta. Proto ministr dopravy Dan Ťok vyzval vedení firmy, aby byla kvůli prospěchu občanů zahájena jednání o snížení nákladů.

Michal Pavec 26.3.2018

Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Dan Ťok. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Michal Pavec 2.2.2018

Kanál D-O-L znovu na stole. Jak dopadne tentokrát?

O výstavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe se uvažuje už sto let. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Už třetí vláda se zabývá snem prezidenta Zemana o propojení Dunaje, Labe a Odry. Studie, která by měla být dokončena na jaře, přijde na 22 milionů. Na základě jejích výsledků se rozhodne o dalším postupu.

Po roce 2019 se mýto rozšíří. Možná i na „okresky“

Mýtná brána. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Úseky silnic první a druhé třídy, které slouží jako objízdné trasy, by mohly být zpoplatněny i pro nákladní auta. Dohodly se na tom koaliční strany, které jednají, jak bude stát pokračovat s mýtem po roce 2019, kdy skončí smlouva s firmou Kapsch. Ve hře také je, zda budou dominovat mýtné brány, nebo se o výběr mýta postará satelit.

Eliška Nová 16.11.2016

Nápad na soukromou dálnici je zpět

Dálnice (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ministerstvo dopravy opět vrací do hry projekt dálnice, na níž by se podílel soukromý sektor. Připravuje proto výběrové řízení, to předchozí mu totiž stopl antimonopolní úřad. Jeho vítěz by měl následně postavit a pak provozovat 32kilometrový úsek dálnice D4, která spojí Prahu a jižní Čechy.

Zahájíme celkem 140 kilometrů dálnic

Ministr dopravy Dan Ťok u rozestavěné dálnice D8. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Buď si musíme říct, že budeme podporovat mlčící většinu, která dálnice chce a podporuje, nebo budeme bránit hlasitou menšinu, jež stavbám brání, a říká, seďte doma, to je nejekologičtější,“ říká v rozhovoru ministr dopravy Dan Ťok.

Eliška Nová 3.10.2016

Výběrčím mýta nadále Kapsch. Ťok ale narazí na Rafaje.

Mýtné brány a Kapsch. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vláda nechala zodpovědnost za to, že firma Kapsch bude další tři roky vybírat mýto bez otevřené soutěže, na ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Do dění ještě ale s největší pravděpodobností promluví antimonopolní úřad a možná i policie.

První soukromá dálnice má problém. Projekt zastavil ÚOHS.

Dálnice (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pilotní projekt spolupráce soukromého a veřejného sektoru na stavbě a provozu dálnic zastavil antimonopolní úřad. V zahraničí jsou přitom takzvané PPP projekty velice populární.

Dopravní stavby v ohrožení. Na vině je staré razítko

Opravy dálnice D1. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Problémy s hodnocením ekologických dopadů mohou zdržet budování silnic a dálnic až o několik let. Ohroženy jsou desítky úseků silnic a dálnic i železnice, včetně výstavby Pražského okruhu nebo dálnice D1.

Ťokovi se nelíbí smlouvy s Kapschem. Obrátí se na policii.

Mýtné brány a Kapsch. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby policie prověřila deset let staré dodatky ke smlouvě s Kapschem o provozování mýtného systému. Kapsch se případnému prošetření nevzpírá.

Spor Českých drah se Škodou Transportation přivábil policii

České dráhy - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Původně právní spor o lokomotivy mezi Českými drahami a společností Škoda Transportation se poté, co arbitři rozhodli, že má železniční dopravce plzeňské strojírně zaplatit 1,1 miliardy korun, změnil v urputnou policejně-právní bitvu.

Mýto zachrání obchvat soutěže

Mýtné brány a Kapsch. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Stihnout tradiční tendr na výběr dálničního desátku už není možné, český stát si může jen koupit čas od společnosti Kapsch. A to bez soutěže. Pro ministra dopravy Dana Ťoka má ale tato tíseň, do které se dostal, velice nepříjemný dopad.

Záložní plán pro výběr mýta: bez tendru

Ministr dopravy Dan Ťok. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Spory ve vládní koalici o výběru mýta pokračují a objevují se nové varianty. Ministr dopravy Dan Ťok jednak navrhuje opak vládního usnesení, jednak má záložní – a opět proti vládnímu zadání – variantu.

Zbavit se Kapsche se státu může prodražit

Ministr dopravy Dan Ťok. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vláda už dříve schválila technologicky neutrální tendr na obří zakázku nového silničního mýtného. Ministr dopravy Dan Ťok teď ale radikálně obrací. Argumentuje penězi. Jeho úředníci totiž spočítali, že náklady spojené s opuštěním mikrovln by se mohly vyšplhat až do 10 miliard korun včetně případných následků prohry v arbitráži s Kapschem.