Dálnice

Ťok: Poptávku policie po dronech určitě podpořím

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce prosadit změny v bodovém systému a soustředit se i na České dráhy. „Jeden z největších problémů je nepředvídatelnost a nedostatek informací. Komunikace s cestujícím je zásadní,“ říká v rozhovoru.

Eliška Nová 8.8.2018

Vytvořilo se očekávání, že se luskne prstem a stojí dálnice

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je třetím výrazným politikem, který ohlásil, že v příští vládě Andreje Babiše už nechce být. „Neházím flintu do žita. Férově říkám: situace se mění a já nevím, jestli u toho chci být dál,“ říká v rozhovoru Ťok.

Na stanicích měření emisí automobilů je složitější podvádět

Výfukové plyny z dieselového auta.

S prvním lednem letošního roku začali kontroloři pořizovat fotodokumentaci měření a odesílat ji do databáze ministerstva dopravy. Tady se snímky a výsledky kontroly ukládají.

Eliška Nová 12.1.2018

Kdy bude dálnice D47 konečně sjízdná?

Dálnice D1 (dříve D47) u Ostravy.

Výsledek práce parlamentní vyšetřovací komise k nesjízdné dálnici D47 pod vedením volebního manažera ČSSD Jana Birkeho vypadá podle očekávání. Naši slovutní poslanci v podstatě dospěli k závěru, že škody v řádu miliard a nesjízdná dálnice nejsou natolik významným problémem, aby si pošramotili vztahy s bohatými stavebními firmami.

István Léko 8.6.2017

České zvýšení mýtného je hrou se sirkami

Mýtné brány a Kapsch.

Německá vláda bude od roku 2019 zpoplatňovat používání dálnic pro osobní auta. Spolupracovník LN Jan Macháček se ptá: Má Česko zvýšit mýtné a nabídnout svým občanům daňovou slevu?

Andrej Babiš: Občané by měli rozhodovat o dálnicích

Dálnice (Ilustrační foto)

Hnutí ANO se první snaží řešit problém výstavby dálnic v Česku. Měli bychom konečně říci, že jsou pro naši ekonomiku i kvalitu života životně důležité, a proto musí být státní prioritou. Jinak budeme do smrti stát v zácpách. Komentář ministra financí a předsedy hnutí ANO Andreje Babiše.

Andrej Babiš 5.4.2017

Velké dopravní stavby dojíždějí na nevykoupené pozemky

Stavba dálnice D8 u Řehlovic.

Aktuální report, který pravidelně předkládá ministerstvo dopravy vládě, uvádí dopravní stavby, u kterých se plánovala výstavba v letech 2016 až 2018. Ve třetině období jen na deseti procentech ze 139 projektů začali pracovat dělníci.

Nápad na soukromou dálnici je zpět

Dálnice (ilustrační foto)

Ministerstvo dopravy opět vrací do hry projekt dálnice, na níž by se podílel soukromý sektor. Připravuje proto výběrové řízení, to předchozí mu totiž stopl antimonopolní úřad. Jeho vítěz by měl následně postavit a pak provozovat 32kilometrový úsek dálnice D4, která spojí Prahu a jižní Čechy.

Zahájíme celkem 140 kilometrů dálnic

Ministr dopravy Dan Ťok u rozestavěné dálnice D8.

„Buď si musíme říct, že budeme podporovat mlčící většinu, která dálnice chce a podporuje, nebo budeme bránit hlasitou menšinu, jež stavbám brání, a říká, seďte doma, to je nejekologičtější,“ říká v rozhovoru ministr dopravy Dan Ťok.

Eliška Nová 3.10.2016

Výběrčím mýta nadále Kapsch. Ťok ale narazí na Rafaje.

Mýtné brány a Kapsch.

Vláda nechala zodpovědnost za to, že firma Kapsch bude další tři roky vybírat mýto bez otevřené soutěže, na ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Do dění ještě ale s největší pravděpodobností promluví antimonopolní úřad a možná i policie.

První soukromá dálnice má problém. Projekt zastavil ÚOHS.

Dálnice (ilustrační foto)

Pilotní projekt spolupráce soukromého a veřejného sektoru na stavbě a provozu dálnic zastavil antimonopolní úřad. V zahraničí jsou přitom takzvané PPP projekty velice populární.

Ochrání právo EU před německým „mýtným“?

Německá dálnice – ilustrační foto.

Podle německých médií se zdá, že se zpoplatnění německých silnic od roku 2016 stane skutečností. V této souvislosti vyvstávají dvě otázky: Může být připravovaná regulace porušením práva Evropské unie? Jak se takovému porušení případně bránit?

Petr Bříza 31.7.2014

Dálnice D3: Jak dlouho si počkáme na odstranění vad?

Úsek dálnice D3, který byl zkolaudován před prázdninami, ŘSD zatím nepřevzalo. Penále prý uplatní až při závěrečném vyúčtování.  

Volební inspirace: Kolik půjde na výstavbu dálnic

Politické strany se shodují, že do dopravní infrastruktury by mělo směřovat více peněz. Dálniční síť považují za katastrofální.

D47 není dálnice, spíš horší „okreska“. Policie ale trestný čin nezjistila.

Kauza zvlněné dálnice končí. Policejní inspekce se nebude zabývat rozhodnutím protikorupční policie, která trestní oznámení ŘSD odložila.