Amazon

Nejlepší obrana českých bank: Být lepší než Google a Apple

Krásné nové peníze. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Bankovnictví zaspalo digitální revoluci a jako výmluvu používá slovo „regulace“. Finance jsou sice jedním z nejvíce regulovaných odvětví a jasná pravidla musejí chránit peníze klientů, ale největší příležitost dává trend, který se jmenuje otevřené bankovnictví, tedy spolupráce IT a bank díky legislativě.

Seattle: Globální ekonomická laboratoř

Seattle. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Z polozapomenuté upadající metropole severozápadu USA se Seattle proměnil v nové Silicon Valley. Na téměř půlstoletí trvajícím úspěšném příběhu je pozoruhodné, že dokázal zcela otočit a přestavět jádro své ekonomiky z průmyslové výroby na technologie.

Jan Klesla 17.6.2018

Hrozba obchodní války USA a Číny: Výprodej amerických akcií

Ropa a akciové trhy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Americký prezident Donald Trump rozhodl o uvalení cel na dovoz hliníku a oceli do USA, což bylo primárně zaměřeno proti Číně. Ta provedla odvetné opatření a zavedla cla ve výši až 25 procent na více než sto amerických výrobků. Obavy z obchodních válek připravily trhům nejhorší vstup do druhého čtvrtletí od velké hospodářské krize.

Petr Kain 9.4.2018

Finanční zhodnocování slov negativně ovlivňuje jazyk

Michael Esders, Alphabetisches Kapital: Über die Ökonomie der Bedeutungen. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vyhledávání přes klíčová slova dává moc třídit a hierarchizovat vědění. Finanční gramatika se prosazuje na sociálních sítích i při internetové komunikaci. Kdo chce být brán na vědomí, musí přijmout pravidla komerčního používání jazyka a sémantiky.

Cirkus Miton aneb Když se hra s miliardami daří

Nakupování na internetu (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ani jeden z „principálů“ cirkusu Miton – Michal Jirák, Milan Zemánek a David Špinar – nevypadá jako investiční manažer. „Nezakládali jsme investiční skupinu, chtěli jsme dělat něco s počítači, což nás bavilo, bylo to něco nového,“ říká v rozhovoru Milan Zemánek.

Jan Klesla 30.9.2017

Čtyři příběhy o radikální proměně amerických měst

Pohled na New York. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nejde jen o Silicon Valley. Americká města se vnitřně mění a přizpůsobují se potřebám nových technologií, které otáčejí kormidlem nejen americké, ale i světové ekonomiky. Co před pár lety v Seattlu, Pittsburghu, New Yorku nebo třeba texaském Austinu nenápadně začínalo, dnes již není možné přehlédnout.

Jan Sedlák 19.8.2017

Online superfirmy mění životy lidí. Klíčem jsou osobní data

Google. - ilustrační | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vládnou mobilům, sociálním sítím i nakupování, dobývají knihkupectví, taxíky či hotely, zakusují se stále hlouběji do našich životů. Jsou internetoví obři proroky inovací, nebo zdegenerovali do megakorporací? A svážeme-li je pravidly, pomůžeme zdravé konkurenci, nebo ukřižujeme pokrok?

Jan Klesla 8.7.2017

Digitální svoboda informací končí, když jde o obchodní zájmy

Nick Bilton, Hatching Twitter: A True Story of Money, Power, Friendschip, and... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V Silicon Valley vznikají obrovské majetky a jsou opředeny nejen pozitivními legendami, ale i obviněními z krádeží. Platí to i pro sociální síť a mikroblog Twitter. Ten za svou popularitu částečně vděčí známým osobnostem popkultury.

Petr Pietraš 15.3.2017

Jak se stát závislým na moderních technologiích

Nir Eyal, Hooked: How to Build Habit-Forming Products | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Moderní technologické výrobky se stávají nutností, mají však potenciál vytvářet závislost projevující se například nutkáním podívat se okamžitě na SMS, kterou si nepřipouštíme, ale je nepřehlédnutelná. Otázkou zůstává, zda jde o pomocníky usnadňující život, anebo jsou natolik důmyslně zkonstruované, že námi sofistikovaně manipulují.

Petr Pietraš 26.10.2016

Evropa bude v technologiích vždy tři až pět let za USA

Roman Staněk, zakladatel společnosti GoodData a nejúspěšnější Čech v Silicon... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Dobrá analýza a využití velkých dat pro zlepšení zákaznické zkušenosti oddělují úspěšné firmy od neúspěšných. „Cloud je změna, která nemá v historii IT obdoby. Proto je těžké cokoliv předpovídat,“ říká nejúspěšnější Čech v Silicon Valley Roman Staněk.

Internet je jako komunismus – neskutečná utopie

Andrew Keen, britsko-americký podnikatel, spisovatel a kritik internetové... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nikdy nebyly firmy stejně silné jako dnešní internetové monopoly. Ty jsou už v mnoha ohledech silnější než národní vlády. „Bez státní regulace to nepůjde,“ říká spisovatel, podnikatel a kritik internetem ovládané společnosti Andrew Keen.

Na webu řádí špehující kapitalismus

Robert McChesney, americký expert na média a moderní technologie. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kapitalismus pronikl internetem natolik, že demokratické hodnoty a soukromí – dokonce duše člověka – jsou v ohrožení, jaké si nedokázal představit ani George Orwell, varuje v rozhovoru americký profesor komunikace Robert McChesney.

Budoucnost internetu je spíše temná než zářná

Andrew Keen, The Internet Is Not the Answer | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Namísto šíření svobody se z internetu stal nástroj ke kontrole. Má sice demokratický potenciál, ale v jeho dnešní podobě pouze starého bosse nahradil nový, ale s mnohem větší mocí.

Jak zlepšit výuku? Také plošným shromažďováním dat.

Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier, Learning with Big Data: The Future of... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Použití moderních technologií ve školním vzdělávání by se mělo mnohem více zaměřovat například na plošné shromažďování dat – Big Data – a jejich efektivní využití. Ta především umožňují přizpůsobení učebního plánu jednotlivým žákům.

Amazon mění kritéria pro obchodování

Brad Stone, The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Za slovem revoluce používaným zakladatelem internetové společnosti Jeffem Bezosem se skrývá snaha dosáhnout absolutního monopolu na trhu a s pomocí stále sofistikovanějších algoritmů nenabízet zákazníkovi jen stále lepší služby, ale i změnit jeho mentalitu a způsob nakupování.