Divadlo

Čarokrásná sezóna aneb Průvodce po divadelních vrcholech roku 2012

Dětská opera Marka Ivanoviče Čarokraj rozhodně patří na špici českého divadla.

Jaké bylo vloni české divadlo, o čem se hraje a co z něho stojí za vidění. Výsledky ankety Divadelních novin komentuje Marie Reslová.

Činohra Národního divadla: Prkna, co již neznamenají svět

Kdysi nejprestižnější herecká štace ztrácí dobrou pověst, už není pomyslnou nejvyšší metou. Dokonce ani slušně financovanou činoherní scénou.

Začíná bitva o dotovaná pražská divadla

Kdo bude šéfovat Na zábradlí Petru Čtvrtníčkovi, který na snímku exceluje v inscenaci Jiřího Havelky Ubu se baví?

O tom, kdo bude řídit pražské scény Na zábradlí a pod Palmovkou, rozhodnou politici z magistrátu a pedagogové DAMU.

Marie Reslová 29.12.2012

Plečnik, Gočár a Janák zpívají o architektuře a tančí s kostely

Hlavní postavy Divadla Gočár: zleva Jan Mikušek jako Jože Plečnik, Jiří Štrébl v roli Josefa Gočára a Petr Jeništa jako Pavel Janák. Nad nimi Eva Vrbková coby Československá republika.

Tři tvůrci, kteří vtiskli tvář moderní české architektuře. V Divadle Komedie představují své vize a posedlost hledáním tvaru staveb a věcí.

Začíná výměna šéfů v pražských divadlech

Začíná výměna šéfů v pražských divadlech. Nejdřív čekají konkurzy Divadlo Na zábradlí a Divadlo pod Palmovkou. A přijdou i další změny.

Náročný Fassbinder: Německé divadlo občas „bolí“

Hořké slzy Petry von Kantové. Na snímku Sophie von Kesselová jako Marlene a stojící Bibiana Beglauová v hlavní roli Petry von Kantové.

Festival německého divadla Theater.cz někdy záměrně české publikum vystavuje i nepříjemným zážitkům.

Pozdvižení v Německu: Divadelní ztvárnění Breivikovy obhajovací řeči

Obhajovací řeč před norským soudem Anderse Behringa Breivika, který loni 22. července při teroristických útocích v Oslu zavraždil 77 lidí, na jevišti ve Výmaru a poté v Berlíně pronesla herečka Sascha O. Soydanová.

Dle kritiků evropské civilizace, jako je norský masový vrah, ztrácíme něco ze svého kulturního dědictví. To je ale náš problém, ne muslimů.

Drama Richard III. jako černý kabaret s dobrým koncem

Pavlína Štorková jako Richard, vévoda z Gloucesteru, a v pozadí Matěj Anděl v roli vévody z Buckinghamu.

Režisér a dramatik David Drábek inscenuje Shakespearova Richarda III. jako ironický a velmi současný „kabaret o bezmoci mocných“.

Přežije časopis Ateliér? Když se změní.

Ateliér i Divadelní noviny jsou jediné časopisy svého druhu, které systematicky sledují a reflektují dění v regionech, v menších galeriích či divadlech. A je tu obava, že když zaniknou, nebude nic.

Další číslo výtvarného čtrnáctideníku Ateliér možná již nevyjde, nenavýší-li mu ministerstvo dotaci. Je to pro českou kulturu dobře, nebo špatně?

Mentálně narušené operní premiéry

Korngoldova opera Zázrak Heliany na prknech Národního divadla Brno.

Proč se dva očekávané vrcholy operní sezóny v Národních divadlech v Praze a Brně nepovedly? Nad důvody se zamýšlí kritik Josef Herman.

Národní divadlo Brno je bez šéfa. Míří Dvořák zpátky do Prahy?

Chtěl Daniel Dvořák náhlou výpovědí předejít neúspěchu ve výběrovém řízení nebo si uvolnit ruce pro jiné plány?

Soukromá bitva o přímý přenos z Kostnice

Bude ještě někdy uvedena mimořádně zdařilá adaptace hry Pavla Kohouta vytvořená v roce 1992?

Elina Garanča: Pracuji pouze s těmi nejlepšími

Elina Garanča se na jaře vrátila na světová pódia po několikaměsíční mateřské pauze.

Před svým vystoupením v Praze 25. září poskytla slavná lotyšská mezzosopranistka exkluzivní rozhovor ČESKÉ POZICI.

Kdo vlastně velí na ministerstvu kultury?

Lidé z Národního divadla intenzivně jednají s ministryní kultury. Mohou se ale vůbec spolehnout, že splní, co slíbí?

Slučovat, či opět rozdělovat Národní divadlo se Státní operou?

Fasáda Národního divadla by měla být do roku 2015 v novém hávu.

Představu, jak to bude, měl za ministerstvo kultury zpracovat náměstek Martin Sankot. Hlásil, že je hotovo, ale dosud o ní neřekl zhola nic.