Reklama

Boj o Hrad: Za kandidáty finanční skupiny i zbrojařské lobby

Pražský hrad | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Oproti volbám v roce 2013 se letos nesetkáváme se jmény klasických lobbistů a poradců, jako byl v případě Miloše Zemana Miroslav Šlouf. V letošní kampani se o vztahu politiků a zákulisních hráčů příliš nemluví. Ve skutečnosti jsou to však týmy analytiků, manažerů, expertů a rádců, jež připravují kandidátům strategii jejich kampaně.

Prezident Zeman osobně kampaň nevede. Ale někdo jiný za něho

Reklama na knihu Miloše Zemana. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Zemi zaplavily billboardy s uchazeči o post hlavy státu – nejvíce jsou vidět Miloš Zeman a Mirek Topolánek. Zemanova „nekampaň“ je natolik výrazná, že předčí marketingové produkty dalších uchazečů o Hrad Michala Horáčka a Jiřího Drahoše.

Společnost postrádá limity, jež by lidé ctili

Dítě, otec, pravidla a limity. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jak se má otec chovat k vlastním dětem, aby je dobře připravil na život v dospělosti, a co vše může při jejich výchově pokazit? K čemu jsou dětem limity a pravidla v dnešní době, která je stále víc zamlžuje, ne-li zcela smazává? I na tyto otázky se pokouší v rozhovoru o otcích a otcovství odpovědět italský psychoanalytik Luigi Zoja.

Devadesátimilionový limit na volební kampaň omezuje ANO i ČSSD

Tisková konference hnutí ANO 3. září 2017. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Poprvé se volby do sněmovny konají v režimu, kdy politické strany mohou za kampaň utratit každá maximálně 90 milionů korun. Na vše navíc přísně dohlíží nově ustavený Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. Ukazuje se ale i neohlídatelný obsah internetu.

Google je otevřenější než Facebook

Facebook a další internetoví giganti mají problém. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Max Schrems, rakouský právník a aktivista v ochraně soukromí, v rozhovoru říká: „Otázkou je, jestli může být internet nadále Divokým západem, kde vyhrává silnější, nebo z něj uděláme něco demokratičtějšího, bezpečnějšího, fungujícího podle pravidel.“

Priority Zelených jsou součástí politiky vyspělé Evropy

Předseda Matěj Stropnický vystoupil 22. ledna v Hradci Králové na tiskové... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na článek Tomáše Hlaváče Volební nabídka strany Zelených zaplnila prostor nalevo od komunistů zareagoval místopředseda Strany zelených Michal Berg. Podle něho je to naprostý nesmysl.

Michal Berg 17.7.2017

Youtuberstvím můžete vydělat v Česku statisíce

Módní youtuberky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V Česku se rozrůstá počet lidí, kteří si z platformy YouTube udělali živnost. Průměrný věk takzvaných youtuberů je mezi 20 a 25 lety. Někteří dokáží vydělat reklamou i statisíce korun měsíčně.

Online firmy přijdou o peníze. EU zvýší míru soukromí na internetu

Internet. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nové evropské nařízení má zlepšit ochranu soukromí na internetu, například má zjednodušit zamítnutí nebo přijetí takzvaných cookies.

Spotřebitelské půjčky jsou jako mor

Má být reklama na spotřebitelský úvěr regulována? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Alkohol, hazard a kouření. Někteří právníci v pravidelné anketě řadí spotřebitelské úvěry mezi zmíněné škodliviny a vybízejí, aby se reklama na ně přísněji regulovala či přímo zakázala. Převažují však právníci, kteří další omezování trhu považují za protiústavní výplod sociálního inženýrství.

Influenceři aneb Jak vznikají internetové hvězdy

Fenomén “youtuberství“ před několika lety dorazil i do České republiky.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Fenomén YouTube a sociálních sítí dal vzniknout novým hvězdám, které budují blízké vztahy se svými fanoušky. Ti se pak často stávají téměř nevědomými příjemci reklamy, jíž se hvězdy internetu živí.

Lidská psychologie je podobně složitý systém jako počasí

Rory Sutherland | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Poslední dobou vidíme nevoli běžných lidí vůči tomu, jak velkou váhu získala exaktní ekonomie založená na matematice a číslech,“ říká Rory Sutherland, kreativní ředitel a zakladatel behaviorální praxe v Ogilvy.

Jan Klesla 13.1.2017

Segall: Apple jde ve stopách Steva Jobse

Ken Segall | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vymyslel reklamy, díky nimž vstal Apple z popela. Ken Segall, spolupracovník Steva Jobse, v rozhovoru tvrdí, že Apple nadále sází na jednoduchost a že marketing je stejně důležitý jako kvalita nabízených produktů. Na konferenci Brand Management uvede svou novou knihu Think Simple.

Luděk Vokáč 22.10.2016

Dobře utajený Terezín

U autobusové zastávky uvidí ještě tyto dvě cedule, které jsou pouze v češtině. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Památník Terezín se pravidelně umisťuje v první dvacítce nejnavštěvovanějších turistických destinací v Česku. Loni do pevnostního města přijelo 270 tisíc návštěvníků. Kromě autobusových zájezdů do bývalého ghetta míří také individuální turisté, kteří však v Terezíně marně hledají informační centrum.

Televiznímu „kuchaři“ Láďovi Hruškovi předražené půjčky nevadí

Láďa Hruška. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Bývalý reportér televize Nova Láďa Hruška účinkuje v kampani firmy Zaplo, která patří k nejdražším poskytovatelům nebankovních půjček. Ty jsou natolik „výhodné“, že svými náklady daleko přesahují hranici cen bankovních úvěrů.

Nízké tržby Googlu v Evropě i Česku zajímají finanční úřady

Google – ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Evropské vlády se ptají, jestli u nich Google vykazuje všechny tržby a platí z nich daně, nebo je vyvádí mimo dosah finančních úřadů – do Irska či na Bermudy. Otázky vyvolává i jeho pobočka v Česku.