Doprava

Ťok: Poptávku policie po dronech určitě podpořím

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce prosadit změny v bodovém systému a soustředit se i na České dráhy. „Jeden z největších problémů je nepředvídatelnost a nedostatek informací. Komunikace s cestujícím je zásadní,“ říká v rozhovoru.

Eliška Nová 8.8.2018

V centru Prahy je třeba omezit spíše auta než jízdní kola

Osobní automobil zaparkovaný na kolejích způsobil dopravní kolaps v Praze 5.

Na Praze 1 nastal čas pro racionální řešení dopravy – omezit neekonomickou, neekologickou a na prostor náročnou a nezdravou a podpořit ekonomickou, prostorově skromnou, ekologickou a zdravou.

Jančura: Budeme chtít nazpět cestující, jež nám vzal Flixbus

Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8. Na snímku majitel...

Majitel Student Agency Radim Jančura má nového rivala na českém trhu. Německý Flixbus začal v Česku jezdit za zlomek cen žlutých autobusů. Jančura bojuje s tímto globálním autobusovým gigantem a v rozhovoru říká, že jej chce porazit se svými vlaky.

Roman Šitner 25.7.2018

Politické elity jsou odtržené i od technologického vývoje

Politici a moderní technologie.

V poslední době se často hovoří o moderních technologiích. Například o Facebooku, blockchainu či o samořiditelných autech. Otázkou je, které téma, jemuž se dnes věnují texty o technologickém vývoji, bude za rok či dva zase šokovat.

Petr Pietraš 20.7.2018

Bude mít nové brněnské nádraží dostatečnou kapacitu?

Brněnské nádraží.

Vláda podpořila materiál, v němž se uvádí, že pro Brno je nejlepším řešením vybudovat nové hlavní nádraží, a zamítla jeho variantu poblíž toho současného. Ministr dopravy Dan Ťok podpořil přesun s tím, že považuje za nutné, aby se konečně o poloze nové železniční křižovatky v jihomoravské metropoli rozhodlo a přestal se marnit čas.

Roman Šitner 17.7.2018

Šéf ČD: Zkoumáme podmínky možného vstupu do Leo Expressu a RegioJetu

Ve srovnání se silniční dopravou se to sice podle Pavla Krtka může zdát, „kdyby...

„Železnice není drahá. Drahá se zdá, neboť do silniční dopravy nejsou započteny všechny náklady. Budujeme značku, že České dráhy nejsou mastodont osmdesátých let, ale moderní značka,“ říká v rozhovoru generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Kůrovcová kalamita: Kůrovec nezná ani hranice, ani vlastníka

Poražené napadené stromy svozí na hromadu a odvezou je před vyrojením dospělých...

Kůrovcová kalamita je největší v české historii. Kromě problémů s nedostatkem zaměstnanců musí stát také řešit, že pro dřevo není odběratel. Očekává se, že letos se nenajde zájemce pro 1,5 až 2,5 milionu kubíků kalamitního, převážně kůrovcového dřeva. Sklady jsou přitom přeplněné, ministerstvo zemědělství proto bude hledat další.

Eliška Nová 13.6.2018

Ministerstvo obrany hledá letecké přepravce pro zahraniční mise

Hercules EC-130H Compass Call.

Česká armáda nemá vlastní kapacity pro strategickou leteckou přepravu armádní techniky a nadrozměrných nákladů pro zahraniční mise. Dosavadní systém se hroutí. Ruská letecká přepravní společnost Volga-Dněpr přestane pronajímat členským státům NATO své obří letouny Antonov An-124.

Musíme vybudovat důvěru společnosti v autonomní auta

Jacques Aschenbroich, šéf francouzské společnosti Valeo.

„Autonomní auta přicházejí, ale rozdělil bych to na dva odlišné trhy. Jedním je, co nazýváme ,robotaxi‘, což přijde brzy. Druhá část je trh, kdy si budeme moci koupit plně autonomní vůz bez volantu a pedálů. Ta je mnohem vzdálenější, tak deset let,“ říká v rozhovoru nejvyšší šéf skupiny Valeo Jacques Aschenbroich.

Naučili jsme Rusy jíst paštiky

Dvojí kvalita? Celoevropská regulace není potřeba, míní Martin Štrupl: „Je to...

Výrobci paštik Májka, dětské výživy Hamánek nebo kečupů Otma se loni dařilo zejména ve východních zemích. „Na americký trh, severní ani jižní, nemáme ambice,“ říká v rozhovoru Martin Štrupl, generální ředitel společnosti Hamé, jež sponzoruje biatlon.

Vládní dárek pro cestující. Státní kasa přijde o 5,8 miliardy

Lokomotiva řady 380 nazývaná Emil Zátopek

Vláda v demisi nachystala pro vybrané cestující dárek. Od 10. června dítěti, studentovi do 26 let či důchodci nad 65 let stát zaplatí tři čtvrtiny ceny jízdenky za vlak a autobus. Úředníci spočítali, že náklady státu na kompenzace se mohou vyšplhat na 5,8 miliardy ročně, ale připouštějí, že jde jen o odhad a náklady mohou být vyšší.

Michal Pavec 10.4.2018

Praha by se měla více prezentovat jako místo pro byznys

Marie Passburg, generální ředitelka Skanska Property Czech Republic.

„V Praze se skvěle žije. Pokud by se měla prezentovat jako místo byznysu, infrastruktura bude důležitým aspektem,“ říká generální ředitelka Skanska Property Czech Republic Marie Passburg v posledním rozhovoru z 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Praha by v konkurenci světových měst mohla uspět

Praha.

Ve 20dílném seriálu rozhovorů Pražské perspektivy, který připravily LN a ARTN, se k problémům Prahy vyjádřilo 20 osobností – od developerů přes architekty až po provozovatele soukromé galerie. Ohledně směřování české metropole jsou vesměs optimistické, ale například jí chybí vize.

Projekty sdílení zatím v Praze nevyčerpaly svůj potenciál

Dita Přikrylová, datová analytička.

„Jsem asi deformovaná svou sociální bublinou. Znám Prahu jinak. Je to tím, že se pohybuji v komunitě lidí, která se snaží svět kolem sebe zlepšovat,“ říká v rozhovoru datová analytička Dita Přikrylová, 19. pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Plavecký mariáš na kanálu Dunaj–Odra–Labe

O výstavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe se uvažuje už sto let.

Na článek „Kanál D-O-L znovu na stole. Jak dopadne tentokrát?“ o výstavbě kanálu Dunaj–Odra–Labe zareagoval investiční expert Jiří Suk. Podle něho jde o mimořádně špatnou investici – obrovské náklady, komplikace, téměř žádné efekty. Subvence by představovaly past, ze které není cesta ven. Byla by to vleklá stavba národní kocoviny.

Jiří Suk 12.2.2018