Ministerstvo dopravy

Vedení Českých drah je opět kompletní. Přichází i cizinec

Průvodčí (ilustrační foto).

Představenstvo státního dopravce doplní manažer slovenských drah Michal Vereš a exšéf polského těžaře Michal Heřman. Přicházejí v klíčový čas. Státní dopravce totiž v současnosti bojuje se soukromníky v krajích o zakázky. V řadě případů přitom prohrává. Mimo jiné proto, že konkurence nabízí krajům nižší cenu.

Michal Pavec 6.2.2019

Počet řidičů pod vlivem drog roste

Policejní prezident Jan Švejdar.

Nový policejní prezident Jan Švejdar v rozhovoru říká: „Drogy hýbou společností. Problematice by se mělo věnovat více lidí. Chtěli bychom rozšířit prevenci.“

Martin Shabu 1.2.2019

Ze všech povolení se stávají právní bitvy. To je nezdravé

Ministr dopravy Dan Ťok.

„Je to zákopová válka. Někde upravíme zákon, tak se napadají formality, chce se, aby byl v dokumentaci popsaný každý kamínek. Více než 300 stran odborného textu má udělat úředník, který povoluje domky – představa, že neudělá žádnou chybu, je sci-fi. Ale musíme se s tím vypořádat,“ říká v rozhovoru ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO).

Kauce za napadání vydaných povolení. V případě neúspěchu propadne

Osamělý pilíř nedostavěného mostu „Hitlerovy“ dálnice pod Brněnskou přehradou.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce předložit další novelu zákona o urychlení výstavby dálnic. Má mimo jiné zavést kauce, napadne-li někdo vydané povolení neúspěšně. Ministr jako částku hodlá prosazovat 50 tisíc a bude se platit za každé podání zvlášť. Navíc se mají všechny environmentální otázky vypořádat v rámci EIA a pak už ne.

Máme plán B, kdyby antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch Kapsche

Dan Ťok.

Podpis mýtné smlouvy s CzechTollem a personální průvan v Českých drahách. V obou případech je ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) přesvědčen, že jednal správně. A v rozhovoru také říká: „Mám pocit, že Kapsch neumí prohrávat.“

Michal Pavec 12.10.2018

Poražený správce českého mýta se nevzdává. Zvažuje žalobu

Jaká je budoucnost českého mýta?

U českého mýta jde o hodně – ve hře je desetiletá zakázka za více než deset miliard korun. Dle firmy Kapsch, jež ho spravuje, ale v nedávném tendru o správu mýta neuspěla, ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) kontrakt s konkurenční společnosti CzechToll podepsat neměl. Mimo jiné proto, že jejich stížnost na soutěž nebyla ještě uzavřena.

Michal Pavec 11.10.2018

Tankodromy pryč, moderní dálnice sem. Pomoci má obří půjčka

Provizorní pruhy na modernizované dálnici D1.

Od neustále rozkopaných tankodromů k moderním silnicím a dálnicím vhodným pro 21. století. Takový je plán ministerstva dopravy, které si na stovky náročných staveb hodlá půjčit peníze od Evropské investiční banky. Vedení resortu počítá s osmdesáti miliardami. Skok vpřed je ale v plánu také pro železnice.

Důsledek tragédie v Janově: Kontrola mostů podobné konstrukce

Dělník sleduje snášení ocelové konstrukce železničního mostu přes ulici Prvního...

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nařídil mimořádnou kontrolu mostů, na něž se použila stejná technologie jako na ten zřícený v Janově. Dohromady jde o tisíce mostů. Jestli a kolik mostů bude třeba strhnout, ukážou až závěry prověrek. Ředitelství silnic a dálnic již ví, že šest objektů na silnicích první třídy je v havarijním stavu.

Bude mít nové brněnské nádraží dostatečnou kapacitu?

Brněnské nádraží.

Vláda podpořila materiál, v němž se uvádí, že pro Brno je nejlepším řešením vybudovat nové hlavní nádraží, a zamítla jeho variantu poblíž toho současného. Ministr dopravy Dan Ťok podpořil přesun s tím, že považuje za nutné, aby se konečně o poloze nové železniční křižovatky v jihomoravské metropoli rozhodlo a přestal se marnit čas.

Roman Šitner 17.7.2018

Šéf ČD: Zkoumáme podmínky možného vstupu do Leo Expressu a RegioJetu

Ve srovnání se silniční dopravou se to sice podle Pavla Krtka může zdát, „kdyby...

„Železnice není drahá. Drahá se zdá, neboť do silniční dopravy nejsou započteny všechny náklady. Budujeme značku, že České dráhy nejsou mastodont osmdesátých let, ale moderní značka,“ říká v rozhovoru generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Vytvořilo se očekávání, že se luskne prstem a stojí dálnice

Dan Ťok.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) je třetím výrazným politikem, který ohlásil, že v příští vládě Andreje Babiše už nechce být. „Neházím flintu do žita. Férově říkám: situace se mění a já nevím, jestli u toho chci být dál,“ říká v rozhovoru Ťok.

Ušetří stát tři čtvrtě miliardy na provozu mýta? Asi planá naděje

Kamiony na dálnici.

Podle českého šéfa firmy Karla Feixe kdyby se použila v nynějším mýtném systému úsporná opatření ze zadávací dokumentace aktuálně probíhající soutěže, roční náklady státu by klesly ze současných 15 na 8,6 procenta. Proto ministr dopravy Dan Ťok vyzval vedení firmy, aby byla kvůli prospěchu občanů zahájena jednání o snížení nákladů.

Michal Pavec 26.3.2018

Rušení nočního klidu přílišným světlem: Pokuta až deset tisíc korun

Světelné linky, které se proměňují v čase, zdobí fasádu budovy Fakulty...

Vláda se loni v létě rozhodla omezit světelné znečištění. Dosud neexistuje zákonná možnost, jak se s nepříznivým jevem vypořádat, což se začne měnit. Jedním z prvních opatření bude zahrnutí obtěžování světlem mezi přestupky v rámci rušení nočního klidu. To se stane už letos. Stačí málo, ministerstvo vnitra upraví metodiku pro obce.

Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Dan Ťok.

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Michal Pavec 2.2.2018

Kontrola mýtného: Doprava dostala „za uši“ za vysoké náklady

Mýtná brána.

Lidé z Nejvyššího kontrolního úřadu prošli účty za mýtný systém a zjistili, že skoro třetinu vybraných peněz spolykaly náklady na stavbu bran či provoz.

Michal Pavec 15.1.2018