Štěstí: Hledání pilulky na nesnesitelnou každodennost

Michel Houellebecq, Sérotonine.

Francouzský spisovatel Michel Houellebecq ve svém novém románu Serotonin popisuje společnost, v níž jsou deprese a neschopnost milovat stejně nevyhnutelné jako se nadýchat výfukových plynů. Protagonistům jde o jediné – najít co nejúčinnější tišící prostředek na život. Štěstí objevují v bílé, ne modré pilulce. Píše Tereza Matějčková.

DEBATA Jana Macháčka: ČNB se musí orientovat podle vývoje v eurozóně

Česká národní banka se musí se zajímat o dění ve světě. Spolupracovník LN Jan Macháček se ptá: Bere ČNB při svých posledních krocích v úvahu především evropské faktory, nebo globální trendy jako zpomalení v Číně či obchodní válku mezi USA a Čínou?

Jan Macháček 14.2.2019

S trampy válčily i prvrepublikové úřady, ukazují historici

Pět historiků vydalo knihu o původu a rozmachu trampingu u nás. Z desetitisíců trampů, kteří vyráželi z měst do přírody, zbyly jen stovky. To ale nic nemění na tom, že čundr stále má své kouzlo.

Technologie dobrým realitním makléřům místa neuberou

„Každý realitní makléř by měl složit nějakou zkoušku. Tím se protřídí lidé, kteří se za makléře vydávají,“ říká v rozhovoru realitní specialista Anton Kozych.

Jedna značka, dva výrobci. Slavné Primky mají dva nástupce

Kompletace hodinek Prim.

Hodinářská tradice v Česku oslaví letos sedmdesátiletou historii. Posledních osmnáct let přitom pokračuje po dvou kolejích. Historie i současnost se jmenuje Prim – značka, o jejíž používání vedou soudní pře dva výrobci hodinek. Nahlédli jsme za oponu sporu, jehož kořeny sahají hluboko do minulosti.

Nový čínský světový politický a ekonomický řád

Čínská inventura začíná.

Skandál technologického obra Huawei je nepochybně součástí obchodní války, již vede Čína proti nám. Průmyslová špionáž je přitom jen špičkou ledovce. Komunistická moc prorostla do soukromých firem a zneužívá všechny nástroje globálního kapitalismu vůči jeho tvůrcům. Další studená válka už dávno začala a my jsme opět jejím bojištěm.

Nerovnost lidí nebude jen ekonomická, ale i informační

Budoucnost žurnalistiky a tištěných médií.

Z médií mizí názorová pluralita zejména kvůli nedostatku finančních prostředků. Inzerenti média opouštějí a příjmy z reklamy stahují internetoví giganti, jako je Google nebo Facebook. Najít prostředky na financování médií bude stále obtížnější. Je možné, že přístup ke kvalitním informacím budou mít jen bohatí lidé. Píše Matěj Široký.